Klok reträtt Klingvall!

Klok reträtt Klingvall! SSU välkomnar att regeringen backar i frågan om förändrade regler vid massflyktssituationer. Mikael Damberg ordförande i SSU kommenterar: - Det är bra att regeringen inte skärper flyktingpolitiken, utan har tagit till sig kritiken från bland annat oss i ungdomsförbundet. Det visar att engagemang och kloka synpunkter kan ge resultat. - Nu har Sverige chansen att utforma en flyktingspolitik vid massflyktissituationer som kan vara ett föredöme för resten av Europa. Med de protester som funnits kan inte vara svårt att få stöd för en generös flyktingpolitik. - Det positiva med den här debatten har varit att regeringen pressats från rätt håll. I många europeiska länder har det varit precis tvärt om. Främlingsfientliga tendenser har begränsat solidariteten. För mer kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00700/bit0002.pdf