Männen styr (s) - långt kvar till jämställdhet

SSU-rapport inför internationella kvinnodagen: Männen styr (s) - långt kvar till jämställdhet SSU presenterar i morgon - på den internationella kvinnodagen - en undersökning om jämställdheten inom det socialdemokratiska partiet. Undersökningen visar bland annat att en majoritet av partiets ombudsmän och distriktsordföranden är män. Rapporten innehåller även SSUs argument för att socialdemokraterna ska bli ett feministiskt parti. SSUs undersökning finns tillgänglig från i morgon som Pdf-fil på www.ssu.se För mer kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00850/bit0002.pdf