Ola Palmgren från Kronoberg valdes till SSU:s förbundsstyrelse

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund – SSU har en ny förbundsstyrelse. Den nya styrelsen valdes vid SSU:s 39:e förbundskongress som äger rum i Stockholm den 11-14:e augusti. Bland de förtroendevalda finns Ola Palmgren, 25 år, från Växjö som under kongressen blev omvald som förbundsstyrelseledamot. Ola har under de senaste två åren agerat som facklig ledare och bostadspolitisk talesperson.

–Jag känner mig väldigt glad och hedrad över att få förtroendet att fortsätta vara del av SSU:s förbundsstyrelse. Det är ett stort och fint ansvar som jag ska göra mitt bästa för att förvalta det väl, säger Ola Palmgren.

–Jag ser fram emot att de kommande två åren kämpa för ökad jämlikhet, fler bostäder och trygga jobb. Och såklart bidra till att Socialdemokraterna vinner valet 2018, säger Ola Palmgren.

Om kongressen
I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. Kongressen är SSU:s 39:e i ordningen och äger rum den 11-14 augusti i Älvsjö, Stockholm. I år samlas 249 ombud från SSU:s 26 distrikt för att staka ut framtidens politik. Till förbundsordförande respektive förbundssekreterare omvaldes Philip Botström från SSU Värmland och Andrea Törnestam från SSU Stockholms stad. Läs mer om kongressen på kongress.ssu.se.

Pavlos Cavelier Bizas, pressekreterare
E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige.