Pressinbjudan: Hur vinner ett parti den unga väljarkåren?

Intresset för samhällsfrågor ökar bland unga, men de politiska partierna har svårt att mobilisera. I en unik opinionsundersökning har Novus på uppdrag av SSU försökt ta reda på hur de unga väljarna uppfattar de politiska alternativen och deras förslag. Med anledning av undersökningen hålls ett panelsamtal med Novus, Socialdemokraterna och SSU den 12 mars i Stockholm.

Vilka är ungas drivkrafter för att engagera sig och vad kommer/bör Socialdemokraterna göra för att vinna unga röster i valen 2014? Vad behövs för att få fler unga att ta klivet in i partipolitiken? Med utgångspunkt i SSU:s rapport ”generation vi” hålls ett panelsamtal med bland annat Socialdemokraternas valledare Jan Larsson den 12 mars mellan 09.30-11.00 på Sveavägen 68.

I panelen:

• Torbjörn Sjöström, VD Novus
  • Jan Larsson, valledare Socialdemokraterna
  • Ellinor Eriksson, förbundssekreterare Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund –SSU

Datum och tid: 12 mars, 09.30-1100
Plats: Sveavägen 68, Stockholm
OSA: seminarium@ssu.se

Gösta Brunnander, pressekreterare
E-post: gosta.brunnander@ssu.se

Om SSU
Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.