SSU håller pressträff i Södertälje om granskning av gymnasieskolan

Inbjudan till pressträff onsdagen den 29 mars kl. 13.30 SSU inleder granskning av gymnasieskolan i Södertälje Idag påbörjar SSU sin landsomfattande granskning av gymnasieskolan. Med anledning av detta håller SSUs ordförande Mikael Damberg en pressträff på Tälge-gymnasiet i Södertälje. Syftet med SSUs skolgranskning är att få fram elevernas syn på den svenska gymnasieskolan. Totalt kommer över 100 gymnasieskolor i 23 kommuner av varierande storlek och styre att ingå i undersökningen. Tid och datum: onsdag den 29 mars klockan 13.30 Plats: Tälgegymnasiet i Södertälje, Erik Dahlbergs väg 1-3 SSUs ordförande Mikael Damberg och Sara Heelge skolpolitiskt ansvarig i SSU är på plats. För mer information om granskningen ring SSU pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000328BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000328BIT00960/bit0002.pdf