SSUs millenuimturné besöker väst-Sverige

Pressmeddelande från Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund SSUs milleniumturné och ordförande Mikael Damberg besöker väst-Sverige Förbundsordförande Mikael Damberg tillsammans med förbundssekreterare Lena Hallengren fortsätter nu SSUs milleniumturnén under en vecka i väst-Sverige. Under turnén så testas nya metoder för att få unga intresserade av politik. SSU har exempelvis ett uppblåsbart vardagsrum som ställs ut på skolorna. Internet och enkäter används för att skapa dialog med ungdomar. Varje dag redovisas på SSUs hemsida vad ungdomar anser om framtiden. Under turnén ger SSU exempel på vad förbundet vill lämna kvar på 1900-talet. Porr, rasism och monarki är sådana exempel medan tolerans mot homosexuella, solidaritet med u-världen och feminism är sådant som SSU vill ta med sig in i framtiden. Program för veckan: måndag 29/11, Skaraborg onsdag 1/12, Jönköping torsdag 2/12, Södra Älvsborg fredag 3/12, Göteborg Det finns möjligheter för press/media att närvara vid samtliga dagar. Mikael och Lena har även tid för enskilda intervjuer och fotografering. Vidare information om schemat kommer delges media kontinuerligt. Vid frågor kontakta pressekreterare Jonas Hellberg 070-630 95 42.

SSU är Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund. Tillsammans är vi 10 000 frihetskämpar som jobbar för en värld där alla har möjlighet att förverkliga sina drömmar.