Star Vault Uppdatering – Kitten’d

Den 10e juli börjar ”early access” av Kitten’d på Steam samt Oculus Store.

Spelare från hela världen kommer kunna förköpa spelet och testa. Detta är en viktig testfas för oss för att se vad som fungerar, vad som behöver förbättras och vad spelarna vill ha mer av. Spelet är alltså inte i sin fulla version i ”early access” och det kommer innehålla buggar som vi kommer hantera under testfasen samt förbättra spelupplevelsen baserat på feedback av spelarna.

Vi har en ny trailer som stöd åt ”early access” som går att se här.

Enbart Steam och Oculus Storeanvändare kommer kunna prova Kitten’d. I detta läget kommer de kunna prova utan VR hårdvara men det kommer inte visa spelarupplevelsen på rätt sätt då den nuvarande versionen fokuserar på VR hårdvaran. För de som är intresserade av att prova på Kitten’d i detta tidiga läge så kan man göra så med eller utan VR hårdvara.

VD, Henrik Nyström kommentarer

Det är med spänning vi ser fram emot ”early access” av Kitten’d för att se feedback och hur det fungerar i större skala. Vi arbetar med att översätta spelet till fler språk så att fler spelare kan spela det då översättning är viktigt för att nå ut till en bredare publik. Vi kommer även lägga till ytterligare spelarinnehåll och katter inför fulla versionen av spelet som vi släpper vid årsskiftet. Vi önskar inte för många testspelare vid detta skede eftersom vi effektivt vill kunna behandla all data vi samlar in. Därför gör vi ingen marknadsföring förrän vi kommer släppa spelet vid årsskiftet och då med stöd för fler språk.

Styrelseledamot och VD

Adress

Drottninggatan 38                                                                  E-post:                     info@starvault.se

211 41 Malmö                                                                          Hemsida:                 www.starvault.se

Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö. Bolaget utvecklar i dagsläget ett onlinespel, med namnet Mortal Online, inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG).

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2018.