Star Vault Uppdatering – Nytt spel Kitten’d

Idag offentliggör och lanserar Star Vault en hemsida med information om vårt andra spel, Kitten’d. (www.kittend.com) (arbetsnamn KIT)

Kitten’d är ett enkelt spel att komma in i där man ska hålla reda på ett antal kattungar som ständigt hittar på saker. Man får även en hel del uppdrag som ska klaras av under en viss tid när man passar på katterna. Det är inte helt vanliga kattungar utan de har även en karaktäristisk egenskap som kan visa sig om man inte passar på dem korrekt. Man känner igen kattraserna i spelet och deras ”speciella egenskaper” återspeglar den riktiga kattrasens egenskap. Så kanske känner du igen din kattras i spelet.

Vi har under ett antal månader byggt på Kitten´d parallellt med MO.  Det är ett enkelt spel att komma igång med och det är perfekt för VRhårdvara men fungerar även utan VR.  Spelet kommer först  att släppas för PC med fullt VRstöd (och utan). Det finns ett stort intresse för VRdedikerade spel och vi kommer att föra en dialog med de företag som söker den här typen av spel som tex Facebook och Oculus Rift.

Katter är väldigt populära i media idag och man kommer kunna känna igen roliga inslag i spelet som även är populära klipp på tex Youtube.

Mortal Online -  uppdatering

Den 6:e Juni släppte vi vårt hus- och dekorationssystem i Mortal Online. Vi höll ett

streamingevent där vi spelade med spelarna när vi gick live. Spelarna var positiva över expansionen och är nu i full gång med att bygga nya hus och dekorera dem. Detta ger en bra spelbarhet för spelare som inte fokuserar på strid eller spelarkonflikter, något som även är viktigt i Mortal Online. För att se en trailer på hussystemet klicka på länken: https://www.youtube.com/watch?v=Sj3G2LqSTDY

VD, Henrik Nyström kommentarer

Det är med stor spänning vi idag offentliggör Kitten’d för världen. Det är ett enkelt och ”gulligt” spel där man kan spela med flera kända kattraser och med en helt ny upplevelse med VRhårdvara, vilket gör att man verkligen stiger in i spelvärlden. Men vi kommer även se till att spelet är fullt spelbart utan VR. Det ska bli intressant att se hur publiken tar emot Kitten´d inom några månader.

Vi nådde en viktig milstolpe för Mortal Online med det nya hussystemet som gick live den 6:e juni. Detta har ökat intresset och spelarnas aktivitet i spelet. Vi ser fram emot att se vad de kreativa spelarna kan bygga och hur de gör. Vi tror att rätt fokus i MO ger en ökad spelarbas med ökade antal prenumerationer.

Styrelseledamot och VD

Adress

Drottninggatan 38                                                                  E-post:                     info@starvault.se

211 41 Malmö                                                                         Hemsida:                 www.starvault.se

Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö. Bolaget utvecklar i dagsläget ett onlinespel, med namnet Mortal Online, inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG).

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 juni 2017.