Star Vault uppdatering early access – Kitten’d

Den 10e juli gick Kitten’d live på early access på Steam och Oculus Store.

Starten gick över förväntan både med intresse för spelet och hur smidigt releasen gick. Vi kan konstatera att vi håller en god stabilitet och har relativt få buggar. Det har kommit ett antal förfrågningar om Kitten’d och vi ser att USA, Tyskland, Kina och Japan ligger i topp. Därför kommer vi snarast att översätta spelet till tyska, kinesiska och japanska. Nu samlar vi värdefull information som ger oss en indikation på vilka områden vi behöver fokusera på för att få en så bra release som möjligt vid årsskiftet. Vi kommer göra små uppdateringar under kommande period för att ytterligare förbättra och lägga in saker i Kitten’d som alla som redan köpt spelet får ta del av. Under early access är Kitten’d billigare att köpa och spelaren får behålla licensen av fulla spelet när det släpps. Early access är begränsat med spelarfunktioner och antalet spelnivåer och spelarna förstår att det är en oslipad version av Kitten’d. Vi rekommenderar att endast köpa Kitten’d idag om man är intresserad av att ta del av utvecklingsdelen och att de som önskar spela det fullständiga spelet väntar till releasen som är planerad till årsskiftet.

VD, Henrik Nyström kommentarer

Det är väldigt roligt att se en relativt smidig release av Kitten´d på Steam samt Oculus Store. Med erfarenhet av release för Mortal Online har vi haft en mycket bra early accessrelease. Vi hade inte räknat med någon speciell försäljning av Kitten´d men vi har redan ett intresse av spelare världen över som köper och provar. Detta är så klart en rolig bonus då det inte är förrän vid release vi räknar med en riktig försäljning. Vi har hittills fått ett flertal mycket goda omdömen från spelare/spelsidor som provat spelet och rekommenderar det. Det är väldigt roligt att se detta så tidigt innan den riktiga releasen.

Styrelseledamot och VD

Adress

Drottninggatan 38                                                                  E-post:                     info@starvault.se

211 41 Malmö                                                                          Hemsida:                 www.starvault.se

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 juli 2018.

Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö. Bolaget utvecklar i dagsläget ett onlinespel, med namnet Mortal Online, inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG).