Spelet PAYDAY 2 omsatte för Starbreeze 85,6 MSEK under första kvartalet.

The corporate news are only available in Swedish.

Spelet PAYDAY 2 omsatte för Starbreeze 85,6 MSEK under första kvartalet. Starbreeze AB meddelar i dag att bolagets omsättning för PAYDAY 2 uppgick till 85,6 MSEK för första kvartalet 2013/2014. Meddelandet sker med anledning av att vår partner 505 Games moderbolag Digital Brothers idag släpper sin kvartalsrapport. ”Inget av våra tidigare spel har nått en så hög omsättning så fort. Vi är mycket nöjda med lanseringen och jobbar nu aktivt med att öka kundbasen ytterligare de kommande åren” säger Bo Andersson Klint, VD för Starbreeze AB.

För mer information vänligen kontakta: Bo Andersson Klint, VD Starbreeze AB (publ) Tel: 08-209 208, e-post: ir@starbreeze.com

Om Starbreeze: Starbreeze är en av Sveriges största oberoende spelutvecklare. Starbreeze utvecklar dataoch TV-spel i egen regi och i partnerskap med ledande internationella spelförläggare. I spelportföljen finns tio titlar med tillhörande tilläggspaket som har lanserats, där PAYDAY 2 och Brothers – A Tale of Two Sons är de senast släppta spelen. Starbreeze grundades 1998 och har cirka 7 000 aktieägare. För mer info se: www.starbreeze

PRESSRELEASE 2013-11-14