Starbreeze förstärker med ny Head of Investor Relations and Corporate Communications

STOCKHOLM (24 juli, 2017) Starbreeze AB har rekryterat Ann Charlotte Svensson som Head of Investor Relations and Corporate Communications. Hon har 20 års erfaranhet av arbete inom kommunikation på börsnoterade företag.

Ann Charlotte kommer närmast från en roll som Head of Group Communications på finansgruppen Catella och var dessförinnan seniorkonsult på Hallvarsson & Halvarsson där hon främst arbetade med uppdrag inom finansiell kommunikation. Ann Charlotte har också byggt upp IR- och kommunikationsfunktioner på mindre börsbolag, både i rollen som kommunikations- och IR-chef och som konsult med erfarenhet från spel- och underhållningsbranschen.

”Med Ann Charlotte får vi en person med stor erfarenhet från kommunikationsarbete på börsbolag. Starbreeze har gjort en fantastisk resa de senaste åren med både internationell expansion och notering på Nasdaq First North. Vi står nu inför ett planerat listbyte till Nasdaq Stockholms huvudlista och väljer därför att förstärka kommunikationsavdelningen med ytterligare en person”, säger Bo Andersson Klint, VD på Starbreeze.

Ann Charlotte tar över ansvaret för Investor Relations och Corporate Communications från Maeva Sponbergs. Maeva fortsätter i sin roll som Executive Vice President Communication med övergripande översyn över koncernens samlade kommunikation i nära samarbete med VD. Ann Charlotte tillträder sin position den 24 juli och ingår från tillträdesdagen i Starbreeze ledningsgrupp.

”Vi är mycket glada att kunna välkomna Ann Charlotte till Starbreeze och därmed ytterligare förstärka vår kommunikationsavdelning. Hon kommer att ansvara för Starbreeze kommunikation mot aktiemarknaden och kompletterar min roll som övergripande ansvarig för informationsflödet på koncernnivå och mellan bolagen”, säger Maeva Sponbergs, Executive Vice President Communication på Starbreeze.

Maeva Sponbergs, EVP of Communication and Head of Investor Relations, Starbreeze AB
Tel: 46(0)8-209 208, email: ir@starbreeze.com

Starbreeze är en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, Barcelona och Bryssel skapar vi spel och virtual reality-produkter efter egen design och med licensierat innehåll. Starbreeze mest aktuella speltitlar inkluderar PAYDAY 2®, VR- shootern John Wick och den kommande överlevnads-shootern OVERKILL’s The Walking Dead. Under bolagets förläggarverksamhet har Starbreeze tillsammans med den kanadensiska studion Behaviour Digital framgångsrikt lanserat skräck-thrillern Dead by Daylight.

Starbreeze skapar uppslukande virtual reality (VR)-upplevelser genom att integrera mjukvara och hårdvara i bolagets StarVR® headset som produceras i samarbete med Acer. Tillsammans med dotterbolaget Enterspace vidareutvecklar bolaget sitt engagemang inom den destinationsbaserade VR-marknaden. StarVR återfinns även på IMAX VR-center i Los Angeles och New York.

Med huvudkontor i Stockholm, är Starbreeze aktier noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B- aktien). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic.

Mer information: starbreeze.com, starvr.com, overkillsoftware.com