Starbreeze informerar om händelse

STOCKHOLM (5 december, 2018) – Ekobrottsmyndigheten har på onsdagsmorgonen genomfört en husrannsakan hos Starbreeze AB. Bolaget har informerats om att detta skett med anledning av misstanke om grovt insiderbrott. Bolaget som sådant är inte föremål för någon misstanke.

Bolaget samarbetar med Ekobrottsmyndigheten. Händelsen påverkar inte bolaget eller den pågående företagsrekonstruktionen.

Starbreeze har ingen ytterligare information i ärendet.

Starbreeze är ett globalt spelbolag med visionen att vara en ledande aktör inom underhållningsindustrin genom att skapa upplevelser i världsklass. Starbreeze grundades 1998 och har sedan dess utvecklats till en väletablerad utvecklare och förläggare av dator- och tv-spel samt VR-produkter som riktar sig till en global marknad. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, San Francisco, Barcelona, Bryssel, Bangalore och Dehradun utvecklar Starbreeze högkvalitativa underhållningsprodukter baserade på egna och andras rättigheter i egen regi och i samarbete med externa spelutvecklare. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Starbreeze Games, Publishing och VR Tech & Operations. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com