Starbreeze studion OVERKILL Software tecknar avtal om expansion av spelproduktionen PAYDAY 2

The corporate news are only available in Swedish.

PRESSRELEASE  2013-02-01

Starbreeze AB, en av Sveriges ledande spelutvecklare, meddelade i dag att Starbreeze studion OVERKILL Software tecknat avtal med förläggaren 505 GAMES SRL om utökad produktion av spelet PAYDAY 2. Avtalet med 505 Games innebär att spelet expanderar med nya tilläggspaket (”DLC”) till PAYDAY 2 vilket är en uppföljare till spelsuccén PAYDAY: The Heist.

Tilläggspaketen (”DLC”) till PAYDAY 2 innebär en utökad produktion och budget för spelproduktionen och nya banor som kommer att släppas separat till spelet. Förläggaren 505 finansierar de nya tilläggspaketen men Starbreeze behåller all äganderätt till spelet.

”Starbreeze och 505 Games har kommit överens om att utöka spelproduktionen av PAYDAY 2 med produktion av tilläggspaket vilket kommer att ge spelarna en större spelupplevelse samt utökar spelets möjligheter till kommersiell framgång. Det är mycket positivt att 505 Games delar vår tro på PAYDAY spelserien och nu investerar ytterligare i PAYDAY varumärket”, säger Starbreeze VD Mikael Nermark.

För mer information vänligen kontakta:

Mikael Nermark, VD, Starbreeze AB Tel: 018-843 33 00, e-post: ir@starbreeze.com

Om Starbreeze:

Starbreeze är en av Sveriges största oberoende spelutvecklare. Starbreeze utvecklar data- och TV-spel i egen regi och i partnerskap med ledande internationella spelförläggare. I spelportföljen finns åtta titlar som har lanserats, där Syndicate och PAYDAY: The Heist är de senast släppta spelen. Starbree