Statoil lanserar ny tjänst tillsammans med Facebook®

Facebook lanserar en ny tjänst i Sverige som ger alla Statoils kunder ett erbjudande. När man checkar in med Facebook Ceck-in Deals på någon av Statoils fullservicestationer kan man hämta ut en gratis kaffe i kassan.

Statoil Sveriges Facebook-sida lanserades den 5 maj och är en del av Statoils satsning på nya kommunikationskanaler. Tidigare i år lanserades Statoils mobilapplikation Statoil Stations och den kommer att uppdateras löpande under året.

– Till en början kommer Statoils erbjudande på Facebook Check-in Deals att vara en gratis kaffe. Sedan kommer erbjudandet att variera under sommaren. Idag har de flesta med sig mobiltelefonen överallt och detta är ett bra sätt att kunna erbjuda våra kunder bättre service och erbjudanden, säger Susanna Edberg.

För att ta del av erbjudandet behöver man checka in på Facebook Places i mobilen. Statoil finns på Facebook på www.facebook.com/statoilsverige

För mer information, kontakta: Susanna Edberg, webbansvarig Svenska Statoil AB: 070-429 69 25, sued@statoilfuelretail.com Tove Grönkvist, informatör Svenska Statoil AB: 070-429 64 45, tovgr@statoilfuelretail.com

Facebook® is a registered trademark of Facebook Inc.