Annette Carnhede ny ordförande i ST

Annette Carnhede ny ordförande i ST Annette Carnhede har enhälligt valts till ny förbundsordförande för Statstjänstemannaförbundets 90 000 medlemmar. - Det är förstås både förpliktigande och som en oerhörd utmaning, säger Annette Carnhede. Våra medlemmars arbetsmiljö är ytterst belastad efter år av nedskärningar, och samtidigt finns på vissa håll ett starkt politiskt ifrågasättande av de statliga verksamheterna. Men den kanske allra största utmaningen blir att stötta den glöd, kraft och entusiasm som finns hos våra medlemmar och förtroendevalda i det fackliga arbetet. En av de stora framtidsfrågorna rör samarbetet mellan ST och HTF, SKTF och Finansförbundet. - Jag ser en stor möjlighet i det samarbetet, både för medlemmarna och ur ett förbundsperspektiv, säger Annette Carnhede. Annette Carnhede bor i Nässjö, är 49 år och ledamot i ST:s förbundsstyrelse sedan 1997. Hon är gift och har två vuxna barn. Hon har arbetat bland annat som lärare, arbetsförmedlare och utredare inom AMS. Annette har varit fackligt engagerad i ST-AMS sedan mitten av 1980-talet, de senaste två åren som avdelningsordförande. Tommy Aldvin, Vägverket, omvaldes till förste vice ordförande. Likaså omvaldes Anna-Greta Johansson, ST-Polisväsende, till andre vice ordförande. För ytterligare information kontakta Annette Carnhede 070-641 12 15 Ann Dahlin, pressekreterare ST 08-790 51 64, 070-564 5164 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00470/bit0002.pdf