Britta Lejon: Den bästa kraften Persson kan få

Britta Lejon blir minister i Justitiedepartementet Den bästa kraften Persson kan få Britta Lejon, förbundsstyrelseledamot i Statstjänstemannaförbundet, ST och ordförande i ST-Departement har idag blivit utsedd till statsråd i Justitie- departementet med ansvar för demokrati och förvaltningsfrågor. - Britta är den allra bästa kraften Göran Persson kunde ha valt till denna uppgift säger Lisbeth Eklund, ordförande i ST, i en kommentar. Jag och hela förbundet önska henne lycka till på det nya jobbet! Britta Lejon har sedan kongressen 1995 varit ledamot i Statstjänstemannaförbundets styrelse. Hon har där engagerat sig i utvecklingsfrågor, arbetstidsfrågor lönepolitik bland mycket annat. I det dagliga värvet har Britta arbetat som departementstjänsteman på Kommunikationsdepartementet. På senare år har hon dock jobbat heltid fackligt i regeringskansliet. -Vi är självklart mycket glada för Brittas skull säger Lisbeth Eklund, ST:s ordförande, i en kommentar. Britta är den bästa kraften Göran Persson kunde ha valt för den här mycket viktiga och stora utmaningen. Att leda utvecklingsarbetet med demokrati och förvaltningsfrågor i fokus kommer att vara en av den kommande mandatperiodens viktigaste frågor. Britta är som klippt och skuren för detta. Självklart kommer Brittas kunskaper om den statliga förvaltningen bli en förstärkning i regeringen! Bild på Britta Lejon finns att hämta på ST:s hemsida på Internet. http://www.stmf.se För ytterligare information kontakta Magnus Ljungkvist, pressombudsman ST 070-328 51 64 Lisbeth Eklund, ordförande ST 070-665 52 98