Ny ordförande vid nästa veckas ST-kongress

Ny ordförande vid nästa veckas ST-kongress Statstjänstemannaförbundets åttonde kongress inleds måndagen den 15 november i Norra Latin i Stockholm. Kongressen ska bland annat välja ny förbundsordförande efter avgående Lisbeth Eklund. Valberedningens förslag är Annette Carnhede från ST-AMS. Tre ministrar, inklusive statsminister Göran Persson, besöker kongressen. Vidare presenteras en undersökning, beställd av SCB, om ST-medlemmarnas psykosociala arbetsmiljö. Kongressförhandlingarna är offentliga, och vi vill hälsa Dig välkommen att delta som åhörare. Om Du vill äta lunch i Norra Latin, får Du anmäla det till Vivianne Brobäck, tel 08-790 5245. Några viktiga hållpunkter under den fyra dagar långa kongressen: Måndag kl11 00 Öppningsanförande av ST:s avgående ordförande Lisbeth Eklund 11 45 (ca) Tal av statsminister Göran Persson 12 15 (ca) Tal av TCO:s ordförande Sture Nordh 12 30 Presskonferens med Göran Persson Tisdag kl 9 00 Tal av näringsminister Björn Rosengren 10 45 Tal av statsrådet Britta Leijon 14 30 Debatt om samarbetet med HTF, SKTF, Finansförbundet och andra fackliga organisationer (organisationspolitisk rapport) 8 30 Förbundets undersökning av ST-medlemmarnas psykosociala arbetsmiljö presenteras för kongressen 9 00 ST:s arbetslivspris delas ut 9 40 Val av ny förbundsordförande och förbundsstyrelse 12 30 - 13 45 lunchseminarium om ST:s arbetsmiljörapport För ytterligare information kontakta Lisbeth Eklund, förbundsordförande 070-665 52 98 Gunnar Johanson, kanslichef ST 010-216 81 85 Ann Dahlin, pressekreterare ST 08-790 51 64, 070-564 5164 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/10/19991110BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/10/19991110BIT00180/bit0002.pdf