Vi välkomnar vår VD Hans Forsberg

Report this content

I takt med att Status Automation växer, så växer samtidigt behovet av en vd. Nu är det klart att Hans Forsberg tar den rollen, och vi är väldigt glada över detta. Med Hans Forsberg får Status Automation AB en VD med en djup förståelse för vår strategi, våra marknader och våra kunder. Hans har de senaste 18 åren jobbat med automation, vilket vi värdesätter mycket.

Hans Forsberg var det första namnet som fanns på vår lista och den enda som vi behövde fråga då han till vår glädje tackade ja till uppdraget. Vi är mycket nöjda att Hans valt att bli VD för Status Automation AB under vår nästa fas av tillväxt och omvandling av företaget till en aktör att räkna med.

- Det är med tillförsikt som jag ansluter till Status Automation. Vi har duktiga människor med lång erfarenhet som är välkända i branschen. Status Automation är ett växande företag med ambitioner att i nära relation med våra kunder växa och utvecklas. Jag ser det som ett stort förtroende och en stor ära att få vara med och forma vår framtid.

Status Automation AB har vuxit fort och på bara ett år har de nu hunnit bli 10 anställda i företaget.

För mer information, vänligen kontakta:
Hans Forsberg, VD, 0723-412340  hans.forsberg@statusab.se

Status Automation AB är ett företag med många års erfarenhet samlat i ett team som alltid ställer upp. Bolaget satsar på Status och Kvalitet som är våra nyckelord. För oss på Status Automation är de anställda företagets största tillgångar. Det innebär att de anställda alltid kommer i första hand och målet är att alla ska vara stolta över sin arbetsplats och sina arbetsuppgifter. Status är ett företag med mångårig erfarenhet av robotapplikationer inom industrin. Vi tar fram de bästa lösningarna utifrån kundens önskemål inom automation, lösningarna omfattar allt ifrån mindre PLC till stora PLC projekt som styr allt ifrån processer och hela produktionslinjer. Vi erbjuder allt från elkonstruktion till färdiga skåp. Vi arbetar med den senaste teknologin inom CAD-verktyg för ett effektivt arbete.

Tveka inte att kontakta oss.
Status Automation AB       www.statusautomation.se
Olof Asklundsgata 18