Antikhelg till sjöss när Lauritz.com gästar Stena Line

Stena Line har inlett ett samarbete med Nordens ledande auktionskedja på Internet, Lauritz.com. Premiär för samarbetet blir det med en antikhelg på Stena Danica den 27-28 september då värderingsexperter från Lauritz.com Göteborg finns ombord för att erbjuda gästerna gratis värdering av föremål – och dela med sig av sina bästa auktionstips.

Har du alltid undrat hur mycket farmors gamla klocka egentligen är värd? Vem har designat 50-talslampan i köksfönstret? Och hur mycket får jag för mitt Poul Kjaerholm-bord? Det är frågor som nu kan få svar. Ta med ditt föremål – eller en bild på det - ner till Stena Danica lördag och söndag den 27-28 september och få dina möbler, smycken, klockor eller tavlor värderade av riktiga experter. Färjan avgår klockan 9.30 båda dagarna.
- Intresset för antikviteter, design och inredning har aldrig varit större än nu. Svensk och dansk design är dessutom i fokus och därför känns det helt naturligt att vara ombord på Stena Danica, som på många sätt är en bro mellan Sverige och Danmark. Intresset är stort bland både danskar och svenskar, säger Charlotte Ljunggren, chef för Stena Lines Danmarkslinje.

Lauritz.com är den ledande auktionskedjan online i Norden med 1,6 miljoner besökare per månad och med Sverige, Danmark och Tyskland som huvudmarknader. Planerna på ett samarbete mellan Stena Line och Lauritz.com startade i våras då auktionskedjan tog kontakt och lanserade idén.
- Med tanke på att vi når både svenskar och danskar är vi övertygade om att våra fartyg är en utmärkt marknadsplats även för Lauritz att nå sina kunder. Moderna auktioner är nytänkande och passar bra in i vårt koncept att lansera nya och innovativa aktiviteter ombord, säger Charlotte Ljunggren.
Förutom värderingen av gästernas föremål håller Lauritz.com även en miniauktion ombord med Stena Line-produkter. Dessutom delar värderingsexperterna med sig av sina kunskaper om auktionsvaror och antikviteter.
Mer information om antikhelgen hittar du på stenaline.se/farja/dagstur-danmark/

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 36 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36 miljarder kronor.