Fler än 3 000 kommer till kalaset

Fredagen den 28 september firar Stena Line 50 år. Med fler än 3 000 personer som har förbokat plats på 50-årskalasen ombord är flera färjor från Sverige fullbokade dagen till ära. Flest reser med Stena Danica som bjuder på kalas över dagen till Danmark med underhållning och billig shopping.

Stena Danica som trafikerar den klassiska Danmarkslinjen mellan Göteborg och Frederikshavn har med sina 1 600 kalasgäster fullbokat till sista sittplats.

- Det har varit ett enormt intresse för allt som rör vårt femtioårsjubileum. Det märks verkligen att Stena Line intresserar människor i alla åldrar, säger Carl Mårtensson, PR-ansvarig på Stena Line.

Till 50-årskalaskryssen som avseglar klockan 09.00 från Göteborg har gästerna bland annat kunnat köpa biljetter till 50 procent av priset på resor till Danmark över dagen. Ombord väntar musikunderhållning för alla smaker; rockband, dansband och trubadur. Förutom bra shoppingerbjudanden ombord pågår också en valutakampanj mellan 22-30 september där 100 svenska kronor har samma värde som 100 danska kronor i fler än 30 butiker och restauranger i Frederikshavn.

Även linjen mellan Göteborg och Kiel i Tyskland har fullbokat dagen till ära och förutom festligheter ombord får gäster, som bokat resa med bil, ett presentkort för shopping i butiken ombord. Från Karlskrona seglar Stena Vision till Gdynia med fullbelagd 50-årskryss som gästas av två av Sveriges bästa Stones-tributeband, Rocks Off från Göteborg och Wild Horses från Karlskrona.

På Bok- och Biblioteksmässan blir det också festlig stämning när boken ”Stena Line – historien om ett färjerederi” lanseras klockan 15.00 i Sjöfartsmontern B05:02. På plats finns såväl samtliga författare; Klas Brogren, Anders Bergenek och Rickard Sahlsten som Dan Sten Olsson, huvudägare och VD för Stenakoncernen samt Stena Lines nuvarande VD, Gunnar Blomdahl.

Carl Mårtensson, PR-ansvarig Stena Line
E-post:
carl.martensson@stenaline.com

Stena Line är ett av världens största färjerederier med tre affärsområden; Skandinavien, Nordsjön och Irländska sjön. Huvudkontoret ligger i Göteborg.
Stena Line har Europas mest heltäckande linjenät med ett stort antal destinationer i Skandinavien, Storbritannien, Irland, Tyskland, Polen och Holland. Verksamheten omsätter cirka 10 miljarder kronor och har cirka 6 000 anställda.

Taggar:

Det har varit ett enormt intresse för allt som rör vårt femtioårsjubileum.
Carl Mårtensson, PR-ansvarig Stena Line