Släppta EM-biljetter sätter tryck på EM-tåget

Biljetterna till Sveriges EM-matcher i Kiev har släppts och över 9 000 svenskar kommer att få möjligheten att se Sverige spela mot England, Frankrike och Ukraina. Och detta är något som märks hos Stena Line som erbjuder båt och specialchartrat tåg från Karlskrona direkt till Kiev.

– Så fort det blev klart vilka som fått biljetter till Sveriges matcher ökade trycket på våra telefoner och vår webb, säger Patrik Olderius på Stena Line. Vi har fram till nu fått in över 150 förfrågningar och vi vet att det är betydligt fler som nu ser över möjligheten att ta båt och tåg till matcherna.

Stena Line erbjuder resa med båt från Karlskrona till Gdynia och därifrån går det ett chartrat tåg direkt till Kiev. De svenska fansen kommer att anlända på morgonen före Sveriges matcher vilket gör att de får en hel dag i Kiev för att ladda inför matchen. Sedan går tåget tillbaka efter Sveriges matcher. Varje tåg kommer att ha plats för cirka 500 fotbollsfans och för att göra det lätt för dessa kommer det även att erbjudas anslutningsbussar till Karlskrona från Stockholm och från de mellersta och södra delarna av Sverige.

– Man får en helhetsupplevelse som svenskt fotbollsfan där vi börjar EM-festen redan ombord med egen fotbollsstudio, EM-lounge, fanzone och möjligheten att se andra matcher, säger Patrik Olderius.

Ett av de större problemen för svenska fans är att hitta ett bra och prisvärt boende i Kiev samt att det kan vara komplicerat att ta sig till Kiel. Fördelen med EM-tåget att man inte behöver boka något hotellrum i Kiev eftersom hemresan går efter Sverige spelat klart.

– En fördel är att du kan kliva på och av i Karlskrona, vilket gör det lätta att resa. Dessutom tror vi att det kommer bli en otrolig stämning på tåget både till och från matcherna och som svenskt fotbollsfan kommer detta att bli en unik upplevelse, säger Patrik Olderius.

Stena Line

Karlskrona 21 mars, 2012

För ytterligare information kontakta Patrick Olderius tel 0739-42 17 30.

Fakta: Priset för båtresa till Gdynia specialchatrat tåg direkt till Kiev med underhållning ombord och samtliga måltider är 7 995 kr.

Taggar:

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 38 fartyg och 21 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36 miljarder kronor.