Stena Danica får Outletbutik

Som en del i arbetet med att utveckla utbudet ombord kommer Stena Line lagom till högsäsongen att introducera ett helt nytt koncept med en Outletbutik för kläder ombord på Stena Danica som dagligen kör mellan Göteborg och Frederikshavn.

Det är i den tidigare kombinerade 550 kvadratmeter stora aktivitets- och konferensytan Mistral i aktern på däck 8 på Stena Danica som Outletbutiken Outlet One kommer att slå upp portarna.

Priserna i Outletbutiken kommer att ligga mellan 20 och 80 procent lägre än i land. Utbudet kommer bland annat att bestå av kända varumärken inom herr- och dammode, accessoarer, jeans och barnkläder som exempelvis DKNY, Tommy Hilfiger, Frank Dandy och Boss.

– Vi vill förknippas med prisvärt resande och prisvärd shopping och det här är ett alldeles utmärkt komplement till vår bordershop där vi redan säljer parfym, godis och alkohol till mycket konkurrenskraftiga priser, säger Tony Michaelsen, chef för linjerna mellan Sverige och Danmark.

När bordershopen introducerades ombord 2014 ökade resande kraftigt. Under det första året fördubblades dagsresenärerna som i första hand reser för att shoppa billigt.

– Resande och shopping är våra största fritidsintressen. Våra dagsresenärer får nu ytterligare en anledning att ta färjan till Frederikshavn. Vi tror att det här ytterligare kommer att öka intresset för att resa med oss, säger Tony Michaelsen.

Outlet One är en del av Airport Retail Group med butiker i Norge, Sverige och till sjöss och fokuserar på kända varumärken till låga priser. De låga priserna möjliggörs genom att överskottsvaror köps direkt från producenterna, men också genom inköp av varuprover och konkursbon.

Stena Line, Göteborg

19 april, 2017

För mer information kontakta Tony Michaelsen, Trade Director Göteborg-Frederikshavn och Varberg-Grenå, tel +46 739-42 17 48 eller Jesper Waltersson, Presschef, +46 704 85 85 32.

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 36 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36,5 miljarder kronor.