Stena Line genomför storrenovering av The Reef Hotel

Stena Line kommer att förstärka helhetsupplevelsen på The Reef Hotel i Frederikshavn och det Karibiska äventyrsbadet genom en omfattande renovering av hotellrummen.

Renoveringen kommer att pågå i etapper under kommande åren med början redan i början av november i år. Målet är att rummen ska genomgå en total förvandling och smälta in ännu bättre i hotellets karibiska tema som bland annat möter gästerna i receptionen och restaurangen men inte minst i det 1 500 kvadratmeter stora äventyrsbadet.

Renoveringen är en miljoninvestering och en viktig komponent i Stena Lines strategi i att öka trafiken mellan Sverige och Danmark genom att få fler svenskar att ta färjan och turista på Nordjylland.

- Vårt mål är skapa starka reseminnen för de som besöker Nordjylland och den här renoveringen är ett led att bygga vidare på den Karibiska upplevelsen för våra gäster och knyter samman båtresan med destinationen på ett ännu tydligare sätt. Som ytterligare en del i detta öppnade vi i våras vår tropiska The Reef Bar på Stena Danica, något som lyft ombordupplevelsen på ett markant sätt. Målsättningen är att vi ska bli ännu attraktivare för våra resenärer och vara ett alternativ till att åka på solsemester och även fortsatt ett alternativ för alla plånböcker, säger Tony Michaelsen, chef för Stena Lines linjer mellan Sverige och Danmark.

Tanken med det Karibiska temat på The Reef är att ge resenärer en möjlighet att vistas i en miljö som annars bara är tillgänglig på andra sidan Atlanten.

- Hotellrummen kommer att bidra till en helt ny helhetsupplevelse för våra gäster. När man har badat färdigt i det tropiska badet fortsätter den karibiska känslan på rummet inredning och färgsättning, säger Tony Michaelsen.

De första renoverade rummen kommer att kunna bokas i början av nästa år.

The Reef Hotel ägs av Stena Line och drivs av Scandic och ligger centralt i Frederikshavn och cirka 15 minuters promenad från hamnen. Som komplement till den Karibiska upplevelsen är det nära till olika upplevelser på Nordjylland, bland annat norra Europas största akvarium Nordsøen Oceanarium samt attraktiva destinationer som Skagen, stränderna på Danmarks västkust och nöjesattraktioner som exempelvis Djur Sommerland och Fårup Sommerland. Designen på de nya rummen har tagits fram i samarbete med arkitektbyrån Krook & Tjäder.

Stena Line, Göteborg

26 oktober 2018

För mer information kontakta Jesper Waltersson, Presschef Stena Line, 0704-85 85 32

Om Stena Line

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 38 fartyg och 21 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36,5 miljarder kronor.