Stena Line lanserar Skagen över dagen med tåg

Skagen över dagen är en av Stena Lines mest populära resor. Nu lanserar Stena Line nyheten Skagen över dagen med tåg för de resenärer som väljer bort bilen på semestern.

Varje år reser en kvarts miljon passagerare på en dagstur mellan Göteborg och Frederikshavn. I takt med en ökad miljömedvetenhet väljer många bort bilen som transportmedel under dagsturen till Danmark. För att möta nya resemönster introducerar Stena Line en ny paketresa till Skagen, en kombinerad färje- och tågbiljett. - Som en av Sveriges största researrangörer försöker vi alltid att utveckla vår verksamhet. Med ett ökat fokus på miljön och relativt höga bensinpriser tror vi att resor med färja och tåg kommer att bli ännu mer attraktivt. Paketresan till Skagen är en framtidsprodukt och ett bra sätt att nå dem som valt bort bilen som transportmedel, säger Charlotte Ljunggren linjechef för Stena Lines linjer mellan Sverige och Danmark. Bokningen görs enkelt via webben på stenaline.se och ger kunderna rabatterat pris på tågresan mellan Frederikshavn och Skagen. Under sommarsäsongen har Stena Line minst åtta dagliga avgångar från Göteborg till Frederikshavn, medan tågen upp till Skagen avgår varje timme. - Vi vill göra det enkelt för gästen. Biljetten hämtas på färjeterminalen och sedan är det bara att stiga ombord. Tack vare våra många avgångar erbjuder vi dessutom stor valfrihet för våra kunder, säger Charlotte Ljunggren. Skagen över dagen med tåg kostar från 152 kr/person. Barn upp till 11 år reser gratis i sällskap med vuxen. Biljetten bokas enklast på www.stenaline.se

Taggar:

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 36 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36 miljarder kronor.