Stena Lines resenärer har bidragit till 23 livsförändrande operationer

Under september och oktober på en kaffekampanj till förmån för Mercy Ships ombord på alla Stena Lines färjor. Målet är samla in pengar till välgörenhetsorganisationen för att man ska kunna fortsätta ge fri hälso- och sjukvård till människor i nöd. Efter en månad har Stena Lines resenärer bidragit med pengar som motsvarar 23 livsförändrande läpp- och gomspaltsoperationer.

Under september och oktober har Stena Lines kunder haft möjligheten att välja att köpa kaffe eller te ombord på fartygen i en speciell Mercy Ships-mugg där 2 kronor går direkt till välgörenhetsorganisationen Mercy Ships.

Efter bara en månad har mer än 21 000 Mercy Ships-muggar sålts. Det innebär att kunderna bidragit till 23 livsförändande operationer som gör det möjligt för barn som Somaya att äta, prata och le igen.

Kampanjen pågår till och med 31 oktober.

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 36 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36 miljarder kronor.