Titelsponsorn Stena arrangerar fototävling på Instagram i samband med Stena Match Cup Sweden. De tävlande har chans att vinna en seglingstur med Stena Sailing Teams egen skeppare Johnie Berntsson eller en resa till Legoland med hela familjen.

Stena är för fjärde året i rad värd för Stena Match Cup Sweden – den tredje deltävlingen i Alpari World Match Racing Tour. I år kommer vi dessutom få se ett Stena Sailing Team på startlinjen. Västkustsonen Johnie Berntsson och hans team seglar i år med Stena som huvudsponsor. Utnämnd som årets svenska seglare 2011 och med många seglingsmedaljer i bagaget siktar Johnie och Stena Sailing Team naturligtvis på en storslagen hemmaseger i år.

Läs mer och tävla: www.stenamatchcupsweden.com/competition

För mer information, var vänlig kontakta:

Ylva Vitorovic, ylva.vitorovic@stenaline.com; +46 704 85 81 87
Birgitta Plyhm, birgitta@plyhm.se; +46 707 77 12 90

Om Stena Match Cup

Stena Match Cup Sweden är ett av Sveriges största publika evenemang och en av åtta VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget äger rum en vecka i början av juli varje sommar på Marstrand och drar normalt runt 115 000 besökare varje år. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna. www.stenamatchcupsweden.com

Om titelsponsorn Stena
Stena Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med företag över hela världen. Stena Sfärens fokus ligger på Färjelinjer, Rederi, Offshore Drilling, Fastigheter, Finans, Stena Adactum samt återvinning, miljö och handel. Stena Sfären har drygt 20 000 anställda och en omsättning på 60 miljarder SEK. www.stena.com

Taggar:

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 36 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36 miljarder kronor.