Stendörren Fastigheter avyttrar fastighet i Järfälla för 325 miljoner kronor

19 oktober 2018

Stendörren Fastigheter AB har, via helägt dotterbolag, ingått avtal med Corem om avyttring av fastigheten Järfälla Veddesta 2:43. Frånträde planeras till den 15 november 2018.

Försäljningen sker i bolagsform och den preliminära köpeskillingen för aktierna uppgår till 150 miljoner kronor, baserat på ett underliggande fastighetsvärde om 325 miljoner kronor. Den uthyrningsbara ytan på fastigheterna uppgår till 19 100 kvadratmeter och uthyrningsgraden är för närvarande cirka 91 procent med en genomsnittlig duration om drygt 10 år.

”Under vårt ägande har vi aktivt utvecklat denna fastighet och skapat en attraktiv kontors- och industrifastighet och samtidigt tillgodosett hyresgästernas önskemål att växa. Detta innebär sammantaget att vi nu säljer en fastighet med helt andra förutsättningar än tidigare. Vi har fullföljt vår affärsplan och lämnar nu över ägandet till Corem.” säger Stendörrens VD Fredrik Brodin.

Denna information är sådan som information som Stendörren Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 11.45 den 19 oktober 2018.

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Brodin, verkställande direktör.

Telefon 070-888 66 65, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Fredrik Brodin, VD Stendörren Fastigheter