Stendörren Fastigheter har emitterat obligationer om 350 miljoner kronor

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIER OCH INNEHAV (”USA”) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT I VISSA JURISDIKTIONER KAN VARA FÖRBJUDET AV LAG.

Stendörren Fastigheter AB (publ) har framgångsrikt emitterat icke-säkerställda seniora obligationer om 350 miljoner kr inom ett ramverk om 1 000 miljoner kr. Obligationerna har en löptid om tre år och löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 425 räntepunkter med slutligt förfall i juni 2021. Stendörren Fastigheter kommer att ansöka om notering av obligationerna på Nasdaq Stockholm. Emissionslikviden från obligationsemissionen kommer primärt att användas till fastighetsförvärv, investeringar och generella verksamhetsändamål.

Swedbank har varit finansiell rådgivare och ensam arrangör i samband med obligationsemissionen. Vinge har varit juridisk rådgivare till Stendörren Fastigheter.

Stendörrens VD Fredrik Brodin kommenterar:

”Vi är mycket nöjda över intresset i obligationsemissionen, med såväl mindre investerare som större ankarinvesterare. Utfallet av obligationsemissionen är en tydlig bekräftelse på investerarnas förtroende för vår affärsmodell. Vi kommer att förvalta detta förtroende väl och investera pengarna i vår kärnmarknad.”

För ytterligare information, vänligen kontakta: Fredrik Brodin, verkställande direktör.

Telefon: +46 70-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se.

Denna information är sådan som information som Stendörren Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 21.30 den 11 juni 2018.

Fredrik Brodin, VD Stendörren Fastigheter