Stendörren Fastigheter lanserar sin tredje konceptfastighet

I dagarna lanserar fastighetsbolaget Stendörren sitt tredje Point-hus. Den här gången är det inte fråga om bara en, utan ett helt område med tre fastigheter i Farsta i ett utmärkt kommunikationsläge. Fastigheterna som omfattas av satsningen är belägna på Fryksdalsbacken 12 och 26 samt Mårbackagatan 31.

Inom ramarna för Point-konceptet förädlar Stendörren fastigheter och erbjuder skräddarsydda lokaler i attraktiva geografiska lägen i expansiva områden i Storstockholm och Mälardalen. Point Farsta är nummer tre i raden av ett antal konceptfastigheter utvecklade efter samma princip.

• I Point Farsta har vi hämtat inspirationen från områden som Meatpacking District i New York, och LUMA i Stockholm, med mycket ljus och rymd i ett område med industriell känsla. Vi kommer även skapa generösa umgängesytor för att göra det enkelt att samverka över en kopp kaffe, säger Maria Mastej, marknads- och uthyrningschef på Stendörren.

Följande ingår för hyresgästerna:

• Effektiva kontor. Med öppna ytor, stora glaspartier och co-working utrymmen.

• En kreativ miljö. Med ruff industrikänsla, men även plats för lek och skapande.

• Smidig bilaccess. Direkt anslutning till Nynäsvägen goda parkeringsmöjligheter.

• Nära till träning. En av fastigheterna lockar med ett välutrustat crossfit-gym.

• Goda kommunikationer. Hit tar man sig smidigt med både tunnelbana, pendeltåg och buss.

• Naturen runt hörnet. Fina promenadstråk finns vid den intilliggande sjön Magelungen.

• Skräddarsydda lokaler. I Point-husen anpassas lokalerna efter hyresgästernas behov.

• Bästa skyltläge. Husen ligger i nära anslutning till och med god synbarhet från Nynäsvägen.

• Shopping i världsklass. Närliggande Farsta shoppingcenter, landets fjärde största, har det mesta.

• Vi valde våra fastigheter på Frykdalsbacken då de är belägna i ett av de mest expansiva områdena i Stockholmsområdet i dag. Farsta bedöms som ett viktigt utvecklingsområde, där flera aktörer nu fokuserar på att skapa ett välmående näringsliv, bra handelsutbud liksom fortsatt utveckling av transporter och infrastruktur, fortsätter Maria Mastej.

För mer information, vänligen kontakta: Maria Mastej, Marknads- och uthyrningschef. Telefon 0768-76 63 51, maria.mastej@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

- I Point Farsta har vi hämtat inspirationen från områden som Meatpacking District i New York, och LUMA i Stockholm, med mycket ljus och rymd i ett område med industriell känsla. Vi kommer även skapa generösa umgängesytor för att göra det enkelt att samverka över en kopp kaffe, säger Maria Mastej, marknads- och uthyrningschef på Stendörren.
Maria Mastej, Marknads- och Uthyrningschef
- Vi valde våra fastigheter på Frykdalsbacken då de är belägna i ett av de mest expansiva områdena i Stockholmsområdet i dag. Farsta bedöms som ett viktigt utvecklingsområde, där flera aktörer nu fokuserar på att skapa ett välmående näringsliv, bra handelsutbud liksom fortsatt utveckling av transporter och infrastruktur, fortsätter Maria Mastej.
Maria Mastej, Marknads- och Uthyrningschef