Stendörren gör sitt första förvärv i Uppsala

Idag har Stendörren Fastigheter, genom bolagsförvärv från Framtidens Fastighetsbolag, förvärvat de fyra fullt uthyrda handelsfastigheterna Uppsala Boländerna 35:4 och 35:5 samt Uppsala Årsta 72:4 och 72:5. Fastigheterna omfattar tillsammans ca 6 000 kvadratmeter handelsyta och är belägna i Boländerna och Fyrislund i Uppsala. Överenskommet fastighetsvärde i transaktionen uppgår till 110 miljoner kronor och hyresvärdet uppgår till drygt 8,5 miljoner kronor per år. Tillträde är planerat till 31 mars 2016.

Kommentar från Fredrik Brodin, VD Stendörren Fastigheter:

”Vi har under en längre tid följt den starka utvecklingen av Uppsala som fastighetsmarknad och är väldigt glada för att nu kunna genomföra Stendörrens första förvärv här. Vi tror på Uppsalas framtida utveckling som en viktig del av Mälardalens långsiktiga tillväxt och vi kommer fortsätta växa på denna marknad. De fyra fastigheter som vi förvärvar från Framtidens Fastighetsbolag är alla väl belägna och i gott skick.”

Säljarens rådgivare i transaktionen var Bolagsrådgivarna Norden AB.

För ytterligare information kontakta

Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom segmentet lager och lätt industri. Stendörren är noterat på First North Premier, Nasdaq Stockholm (Ticker: STEF B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ) se www.stendorren.se

Fredrik Brodin, VD Stendörren Fastigheter