Cision stödjer Stiftelsen Läxhjälpen

Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som med stöd från näringslivet bedriver gratis läxhjälp i socioekonomiskt utsatta områden i Stockholm, Göteborg, Malmö & Södertälje. Stiftelsen Läxhjälpen och Cision har nu inlett ett samarbete som leder till att Stiftelsen kostnadsfritt får möjlighet att nå ut brett till media och allmänheten. Detta innebär ökad kännedom och öppnar möjligheter för nya samarbetspartners för Stiftelsen, vilket resulterar i att Läxhjälpen kan hjälpa fler barn att klara skolan.

Idag finns det skolor i Sverige där endast 3 av 10 elever kommer vidare från grundskolan till gymnasiet. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper det som är ett av Sveriges största problem idag; bristen på integration och att allt fler unga inte klarar skolan och hamnar utanför samhället. Kvalificerade, arvoderade, unga högskolestudenter hjälper ungdomar i utsatta områden med läxorna så att de höjer betygen. Läxhjälpen är kostnadsfri för elever och skola tack vare att läxhjälpstimmarna finansieras av olika företag som får återrapport om hur det går för just ”deras” elever.

-          Stiftelsen Läxhjälpens arbete är minst sagt beundransvärt och vi är glada att vi kan vara en del i att deras verksamhet lyfts fram i media och att deras duktiga läxhjälpare får den uppmärksamhet de förtjänar. Annica Sandberg, Marketing Manager, Cision Sverige AB

-          Vi oerhört glada för vår nya partner Cision som bidrar med sin kompetens och sina verktyg för att synliggöra och lyfta fram Läxhjälpens arbete. Vi växer så det knakar och för att höja nivån på hela verksamheten tar vi hjälp från de bästa inom olika områden. Det vi är proffs på är läxhjälp, att få fler barn att klara skolan, med våra partners ska vi bli proffsiga på alla plan. Maria Arneng, Verksamhetsledare, Stiftelsen Läxhjälpen.

Stiftelsen Läxhjälpen använder från och med nu Cisions PR-verktyg, CisionPoint, för att hitta relevanta medier, skicka sina nyheter och bevaka spridningen. Läs gärna nyheter från Stiftelsen Läxhjälpen på Cision news Sweden eller besök oss på http://www.laxhjalpen.se/.

Maria Arneng, Verksamhetsledare Stiftelsen Läxhjälpen

Tel: 0760 06 94 13