RFV upprörande enögda! STIL kritiserar starkt förslaget till ändrad assistansersättning

RFVs förslag är inget de själva hittat på. Intressegruppen för assistansberättigade, Ifa, gick tidigt till RFV för att lämna detta. De var redan mer eller mindre tagna då STIL, JAG och de övriga i referensgruppen fick komma med och lämna synpunkter. STIL satsar på arbetsmiljö STILs medlemmar kan inte själva ta ansvaret för assistenternas arbetsmiljö anser Ester Svärd, byrådirektör på arbetsmiljöverket. - Det kan vi visst, säger Björn Jidéus, Verksamhetsledare STIL. Fotografen Walter Hirsch i STIL fick bättre perspektiv från rullstolen Walter Hirsch är vid sina 70 år en välkänd fotograf som har ställt ut både på Moderna museet i Stockholm och nu senast på två gallerier i Tokyo, Japan. Vart går marschen för tillgänglighet? Frågan var rubriken för en debatt på STIL i lördags den 11 december. Ett trettiotal deltagare från olika organisationer var med för att diskutera på vilket sätt den samlade handikapprörelsen kan arbeta tillsammans... LÄS MER PÅ: www.stil.se För mer information kontakta Sari Nykvist, redaktör på Stiletten: 08-506 221 96

Om oss

Den ideella föreningen STIL erbjuder sina 230 medlemmar en modell för Personlig Assistans som ger full kontroll över assistansen och verksamheten. STIL är arbetsgivare för över 1500 assistenter.