• STIM/

Patrik Sventelius och Anton Waltari till Stim för ökad satsning på medlemmarna

Stim satsar på att fördjupa relationerna till samt utveckla nya tjänster för de anslutna musikskaparna och förlagen och har nu gjort två tunga rekryteringar för att ge extra skjuts i arbetet.

Patrik Sventelius kommer som Senior Advisor att ha en central roll i Stims arbete med att vässa sina tjänster till förlag och upphovspersoner. Patrik har lång och bred erfarenhet från musikbranschen, han har tidigare arbetat som VD på Sony/ATV ett av Sveriges största förlag. Han har också jobbat på flera olika labels och har varit aktiv som musikproducent för bland andra Atomic Swing och Sophie Zelmani.

- Det händer oerhört mycket i omvärlden nu och det går fort. Stim har en så otroligt viktig roll att spela för svenska upphovspersoner och förlag i Sverige och övriga världen. Jag upplever att här på Stim finns en stark vilja att förändra och utveckla Stims erbjudande till svenska upphovspersoner och förlag. Det känns spännande och viktigt att få vara med och delta i den processen, säger Patrik Sventelius.

Anton Waltari börjar som Rightsholder Manager och kommer framförallt att ansvara för kontakten med stora rättighetshavare och tjänsteutveckling. Anton har tidigare jobbat som A&R och produktchef på Woah Dad!, Record Union och Telegram Studios.

- En stor del av mitt jobb blir att sätta mig in i hur vardagen ser ut för Stims upphovspersoner och stärka Stims erbjudande. Redan nu har vi påbörjat flera projekt för att skapa modernare och mer personligt utformade tjänster. Stim har en unik position i musiksverige och jag ser verkligen fram emot att få vara en del av den här satsningen, säger Anton Waltari.

Patrik och Anton ansluter till avdelningen Rightsholder relations som leds av Lina Heyman, och blir kollegor med Linda Goulart och Ida Staxenius.

Erik Åslin, Press and Public Affairs manager
erik.aslin@stim.se