Stim tecknat nytt avtal med Viaplay

Stim har tecknat nytt avtal med Viaplay som är en av Sveriges ledande tjänster för video on demand-streaming (SVOD). I och med detta avtal har STIM licensierat ca 70 procent av den svenska SVOD-marknaden. Avtalet innebär att musikskapare som tillhör Stim kommer få ersättning för musiken som förekommer hos Viaplay.

- Stim har efter goda och konstruktiva samtal med Viaplay kommit överens om ett avtal som ger bra möjligheter för musikskapare att få ersättning för musiken som används. Det är en förutsättning för att denna viktiga marknad ska kunna fortsätta växa och sprida underhållning, säger Peter Lindström, Director of Members and Market på Stim.

Stims prislista för streamingtjänster finns på www.stim.se/vod

Erik Åslin, Press and Public Affairs manager Stim, erik.aslin@stim.se / 072 702 66 44

Om oss