Glycorex genomför en riktad nyemission

Glycorex Transplantation AB (publ) styrelse har idag fattat beslut att genomföra en riktad nyemission om 1 500 000 B-aktier. Aktierna har placerats till en sluten begränsad krets investerare till en kurs om 10,0 kr per aktie och tillför bolaget totalt 15,0 Mkr före avdrag för emissionskostnader. Efter den nu genomförda nyemissionen kommer antalet aktier uppgå till 51 314 678. Efter emissionen motsvarar de nya aktierna 2,9 procent av kapitalet och 1,9 procent av rösterna i Glycorex. Glycorex styrelse har fattat beslutet om nyemissionen med stöd av det bemyndigande som erhölls på bolagsstämman den 25 maj 2005. Syftet med den riktade nyemissionen är att snabbt erhålla finansiella resurser så att en fortsatt internationell marknadssatsning kan genomföras för att möta kundernas efterfrågan. Stockholm Corporate Finance har varit finansiella rådgivare till Glycorex i samband med nyemissionen. För mer information kontakta; VD Dr Kurt Nilsson, Glycorex Transplantation AB (publ), tel 046-286 52 30

Om oss

Erbjuda finansiell rådgivning till små- och medelstora börsnoterade företag. Ägarspridning, kapitalanskaffning, M&A-rådgivning, analys och värdering. Kontakt: VD Otto Rydbeck