GUMBLER AB GENOMFÖR PRIVATE PLACEMENT OM 45 MSEK

Gumbler AB har genomfört en Private Placement om 45 MSEK till strategiska investerare. Nyemissionen sker i syfte att stärka bolagets kassa inför fortsatt expansion samt kommande spellanseringar på PC.

“Med den här investeringen har vi möjlighet att inte bara expandera till fler mobila plattformar utan även till PC-spel, som just nu dominerar marknaden för e-sport. Vi kommer att kunna erbjuda världens bästa lösning för både spelutvecklare och spelare som vill ta sig in i e-sport där man kan spela om riktiga pengar”, säger Patrik Nybladh, grundare och VD på Gumbler.

Gumbler grundades 2013 har med sin unika e-sportplattform blivit den ledande tjänsten för att tävla i skicklighetsbaserade spel om riktiga pengar.

Rådgivare
Stockholm Corporate Finance har agerat finansiella rådgivare till Gumbler AB i samband med transaktionen.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Peter Enström, Verkställande direktör
tel 08- 440 56 47.
peter.enstrom@stockholmcorp.se

Om Gumbler
Gumbler är en unik spelare-till- spelare e-sportsplattform som gör det möjligt för spelare över 18 år att på mobil, tablet och PC-spel tävla mot vänner och andra motståndare om riktiga pengar i spel de redan spelar och älskar. Gumbler grundades 2013 av Patrik Nybladh och har haft sin unika plattform på marknaden sedan hösten 2015. Gumbler har idag 15 anställda och i styrelsen sitter bland andra Johan Persson, medgrundare av MAG Interactive, Simon Sundén f.d. e-sportansvarig på MTG, samt Håkan Jerner, f.d. Nordenchef på Unibet.

Stockholm Corporate Finance är en oberoende privatägd finansiell rådgivare som erbjuder tjänster inom kvalificerad rådgivning avseende kapitalanskaffning, ägarförändringar, förvärv, samgående och avyttringar (M&A) till börsnoterade och privata företag och dess ägare. Stockholm Corporate Finance är exklusiv svensk partner i det globala nätverket M&A Worldwide som består av 44 M&A-rådgivare och investmentbanker i 38 länder. Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn och är medlem i branschorganisationen SwedSec Licensiering AB. www.stockholmcorp.se