Ninna Engberg ny VD för Globenarenorna

På dagens styrelsemöte beslutades att ny VD för Globenarenorna blir Ninna Engberg, idag affärutvecklingschef på TV4. Ninna är 44 år och har tidigare varit sponsringschef på SVT, VD för RTL Radio, vice VD för MTG Radio, och annonschef på Dagens Nyheter. Hon är också styrelseledamot i Svenska Bandyförbundet med ansvar för marknads- och sponsringsfrågor.

- Tillsammans med stadens politiker och partners från näringslivet tror jag att vi kan utveckla Globenarenorna till ett ännu mer levande evenemangsområde som kan attrahera fler stora internationella evenemang till staden och vara en mötesplats för Stockholmare och turister året runt. Det arbetet ser jag fram emot att leda, säger Ninna Engberg

- Styrelsen är väldigt nöjd med att vi har fått en så kompetent person till VD-posten. Vi tycker att hennes bakgrund från mediavärlden med fokus på musik, evenemang, sport och sponsring har mycket att tillföra utvecklingen av verksamheten, säger Ulf Fridebäck, styrelseordförande för Globenarenorna.

Ninna Engberg räknar med att tillträda tjänsten under våren.