Stort intresse att se Kent, Robyn och Lars Winnerbäck i ny arena - 30 000 biljetter sålda till invigningen av Tele2 Arena

Alla sittplatsbiljetter är nu slutsålda till den officiella invigningen av Tele2 Arena, plus en stor del av parketten. 30 000 personer har därmed försäkrat sig om sin plats till kalaset där flera av Sveriges största och mest ansedda liveakter uppträder. Den 24 augusti får gästerna se Robyn, Lars Winnerbäck och Kent, för första gången på samma scen under samma kväll, göra varsin exklusiv konsert för att fira den officiella invigningen av Stockholms nya arena.

Efter en intensiv premiärhelg på Tele2 Arena som lockat ca 80 000 besökare, står det klart att även den officiella invigningen lockar storpublik. Med en månad kvar är samtliga sittplatsbiljetter till endagsfestivalen den 24 augusti, där några av Sverige största artister; Kent, Robyn och Lars Winnerbäck ger varsin exklusiv konsert i den nya arenan, redan slut.

-          Det har varit ett oerhört stort intresse för invigningskalaset vilket bevisas av att alla sittplatsbiljetter tagit slut mer än en månad innan invigningen. Vi är väldigt glada att så många vill fira den nya arenan tillsammans med några av Sveriges bästa artister, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Ett antal ståplatsbiljetter finns fortfarande kvar till invigningskalaset som kostar från 395 kronor (exkl. serviceavgift) och köps på www.globearenas.se

För mer information, kontakta gärna:

Johan Seidefors, t.f. kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, tel: 070 791 22 00

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena, samt attraktionen SkyView. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion, Avicii och Rihanna. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Nitro Circus och NHL-premiären. Med cirka 300 genomförda evenemang per år och 1,5 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se