Tele2 Arena rekryterar från SBS TV – Anna Dahlin stärker upp organisationen ytterligare inför invigningen 2013

Stockholm Globe Arenas har rekryterat Anna Dahlin som ny Partner Sales Manager med ansvar för Tele2 Arena. Anna kommer närmast från SBS TV där hon har arbetat med sponsrings- och konceptaffärer som produktchef. Anna har en gedigen bakgrund inom mediabranschen med fokus på försäljning och långsiktiga affärsrelationer.

- Det är en väldigt spännande tid att komma in i ett bolag som Stockholm Globe Arenas. Hela arenaområdet står inför stora förändringar och mitt fokus kommer att vara Tele2 Arena.
Med Tele 2 Arena, som blir en scen och mötesplats i världsklass, kommer det skapas fantastiska möjligheter för både små och stora företag att på olika sätt nätverka och fördjupa relationen med sina kunder. Att få arbeta med Tele2 Arena och skapa affärer som ger lönsamma möten känns otroligt utmanande och inspirerande, säger Anna Dahlin.

Anna kommer att tillhöra Stockholm Globe Arenas avdelning Sales & Business Development. Ett urval av nuvarande samarbetspartners är Tele2, Ericsson och Spendrups.
- Nästa år slår vi upp dörrarna till evenemangsområdets senaste tillskott, Tele2 Arena. Det är en ny modern arena som inte har sin motsvarighet i Sverige. Det betyder också att möjligheterna till nyskapande samarbeten är enorma. Anna är rätt person, med rätt kompetens och nätverk för att leda arbetet med sponsorer och partners för arenan, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Marie Lindqvist, kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, tel 08-600 93 52
Anna Dahlin, tel 0701 865 044

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena (2013), samt attraktionen SkyView, och har en kapacitet för 44 400 besökare. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion och Bruce Springsteen. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 300 genomförda evenemang per år och 1,6 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se