Alcazar gör unik konsert 4 augusti

Alcazar avslutar lördagen i EuroPride Park Stockholm med en unik konsert lördagen den 4 augusti.

Förutom årets EuroPride-låt "In the Name of Love" kan publiken förvänta sig ett pärlband av hits och kanske även en och annan överraskning.

Alcazar kommer även att göra ett kortare framträdande under EuroPride Göteborg lördagen den 18 Augusti.

"Vi ska snurra upp hela publiken i vår enorma discokula och tacka för alla år av hängivet stöd. Med denna för EuroPride Stockholm unika show vill vi ta med alla på en glittrande, glammig discofärd - All in the name of love", hälsar Alcazar.

Alcazar firar 20 år som grupp med en stor höstturné som också blir deras sista tillsammans. Turnén "20 years of disco - Mission Completed" besöker flertalet städer runt om i Sverige.

Alf Kjeller

Om EuroPride

EuroPride är den gemensamma festival som varje år uppmärksammas extra i Europa och står värd för samtal, debatt och nätverkande för en starkare kamp för lika rättigheter.

Nu i sommar arrangeras EuroPride tillsammans av Stockholm Pride och West Pride mellan 27 juli och 19 augusti.

Pressackrediteringen för 2018 är nu stängd. De som fått sin ackreditering godkänd får sin biljett via Tickster via angiven e-post. Observera att det kan ta upp till ett dygn. Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival. Sedan 1998 arbetar vi för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. Föreningen Stockholm Pride är en ideell organisation. Allt arbete med festivalen sker på volontär basis. Föreningens syfte är att årligen arrangera festivalen Stockholm Pride. Nu i sommar arrangeras EuroPride tillsammans av Stockholm Pride och West Pride mellan 27 juli och 19 augusti. Det är första gången två städer arrangerar detta tillsammans och tredje gången som Stockholm Pride är med som arrangör. Stockholm Pride har tidigare arrangerat EuroPride 1998 och 2008. EuroPride är den gemensamma festival som varje år uppmärksammas i Europa och står värd för samtal, debatt och nätverkande för en starkare kamp för lika rättigheter. Organisationen EPOA (European Pride Organisers’ Association) är den organisation som beslutar och tilldelar värdskapet. EuroPride höll första gången 1992 och då i London.

Alcazar