Bananarama till EuroPride Göteborg 14 augusti

Originalmedlemmarna i Bananarama, 80-talsfenomenet med hits som ”Cruel Summer”, ”Venus” och ”Robert De Niro’s Waiting” återförenades och åkte på turné 2017. I sommar gästar de Live på Liseberg, i samarbete med EuroPride 2018. Spelningen sägs bli den enda som originaltrion gör i Sverige.

Liseberg är stolt partner till EuroPride 2018 Göteborg som äger rum 14–19 augusti.

Under festivalen har alla med festivalarmband gratis entré till nöjesparken efter kl 18.00 och 14 augusti presenterar Liseberg i samarbete med EuroPride 2018 Bananarama på Stora Scenen.

Med punkig attityd och poppigt sound blev 80-talstrion Bananarama snabbt ett musikfenomen. Trion som består av Sara Dallin, Siobhan Fahey och Keren Woodward gick till historien med 10 släppta album, 30 miljoner sålda skivor och ett världsrekord i Guinness rekordbok. Siobhan Fahey lämnade bandet 1989, men de resterande två medlemmarna har spelat in skivor och turnerat sedan dess.

Under en hemmafest hos en av bandmedlemmarna, bestämde sig trion för att återförenas och åkte på turné 2017. Då fanns inte Sverige med på schemat – men den 14 augusti 20.00 uppträder Bananarama på Stora Scenen på Liseberg, i samarbete med Europride 2018.

Här hittar du hela programmet så här långt för EuroPride 2018.