Påminnelse: Välkommen till Stockholm filmfestivals presskonferens

Stockholms internationella filmfestival välkomnar er till presskonferens tisdag 16 oktober då årets nominerade till Stockholm Rising Star samt festivalprogrammet presenteras. Under presskonferensen tillkännages även Årets Spotlight, pristagaren av Stockholm Visionary Award samt vilka som nominerats till Stockholm filmfestivals kortfilmsstipendium 1 km film.

Stockholm filmfestivals festivalchef Git Scheynius samt programchef George Ivanov kommer att presentera årets program av cirka 150 filmer från mer än 60 länder. På plats finns även nominerade skådespelare till Stockholm Rising Star.

Vid presskonferensen presenteras också de regissörer och skådespelare som kommer att besöka festivalen och finnas tillgängliga för intervjuer.

OBS: NY PLATS – SE NEDAN:

DAG: Tisdag 16 oktober
TID: kl. 09.30 (insläpp från kl. 09.00)
PLATS: Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4
Sal 27 på plan 2 i konferensanläggningen.

Vi bjuder på kaffe och frukostmacka!

För att närvara på presskonferensen behövs en pressackreditering, vänligen ansök på: https://vp.eventival.eu/stockholminternationalfilmfestival/2018

Samt föranmäl till press@stockholmfilmfestival.se senast måndag 15 oktober om du önskar närvara på presskonferensen.
Obs: begränsat antal platser.

Höstens upplaga av Stockholms filmfestival pågår mellan 7-18 november.

För vidare information, vänligen kontakta:
Angelika Vaskevitch, presschef
press@stockholmfilmfestival.se

Emma Rönn, pressekreterare
Tel: 08 677 50 31 / +4673 719 53 20
pressekreterare@stockholmfilmfestival.se

Stockholms 29:e internationella filmfestival 7-18 november 2018
Stockholms internationella filmfestival startade 1990 och är idag en av Europas främsta filmfestivaler. Under festivalen visar vi 200 filmer från mer än 60 länder. Vi arrangerar också exklusiva förhandsvisningar året om, Stockholms filmfestival Sommarbio i augusti, mobila filmvisningar för barn och unga och Stockholms filmfestival Junior i april.