Grillsäsongens nyhet i Stockmann Delikatessen: BBQ RUB BAR

Grillsäsongen är här och Stockmann Delikatessen bjuder på ett nytt och smakrikt sätt att marinera kött och fisk. Vid Delikatessens kött- och fiskdiskdisk kan du dofta på och välja ut torrmariander enligt egen smak. Vid Delikatessens betjäningsdisk gnids Rub-torrmarinaden in i de kött- och fiskprodukter som du köpt. Bekanta dig även med de nya mojo- och chimichurri-marinaderna, som säljs vid betjäningsdisken.

”Rub-marinering eller torrmarinering är sommarens heta nyhet. Torrmarinaden ger än bättre smak eftersom alla kryddor kommer i direkt kontakt med råvaran. Därtill bildar kryddorna under långsam BBQ-grillning ett läckert skal på råvaran.”, berättar Delikatessens köksmästare Torsti Uotila.

Stockmann Delikatessen stöder mästerkockarnas framgång

Stockmann Delikatessen är med under Taste of Helsinki-evenemanget 16–19.6 och bjuder på goda råvaror till den högklassiga tävlingen där Finlands kocklandslag möter Sveriges kocklandslag. I september samarbetar Stockmann Delikatessen och Supper Fest under teman Nordiska smaker och Den finländska matkulturen. Därtill har Matti Jämsen komponerat en meny med hösttema. Delikatessen stöder även mästerkocken Eero Votto i den berömda Bocuse d`Or-tävlingen och följer mästerkockens resa och förberedelser ända till tävlingens final i Lyon i januari 2017.

Njut av god mat tillsammans

Stockmann Delikatessen förhåller sig passionerat till god mat och därför har Stockmann grundat Stockmann Gastro, som samlar ihop alla gourmander. Stockmann Gastro erbjuder Stockmanns stamkunder inspirerande information om mat och välsmakande möten, unika evenemang och kurser. Stockmann Delikatessen ordnar t.ex. Tasty Tuesday under månadens första tisdag. Där kan du prova på aktuella produkter och få goda mattips av kulinarister. Nästa Tasty Tuesday går av stapeln 7.6 och temat är rub-marinering. Presentationen sker i demoköket i Helsingfors centrum och Tammerfors.

Tilläggsuppgifter:
Pirjo Hästbacka, PR and Community manager, tfn (09) 121 7150