Stockpicker inleder strategiskt samarbete med Vision

Stockpicker inleder strategiskt samarbete med Vision Stockpicker AB inleder ett strategiskt samarbete med den nya ekonomins dagliga affärstidning, Vision. Vision ingår i företagsgruppen ITid - ett bolag inom Spraykoncernen. Här ingår Vision tillsammans med bland annat Sveriges största interaktiva nyhetsbyrå, 25 Timmar. Vision är vision-media.se, affärstidningen Vision, nyhetsbrev Etermedia, dagliga elektroniska nyhetsbrev inom IT, media & reklam och finans/riskkapital, samt medieguiden BranschBibeln. Avtalet gäller till en början samarbete kring Stockpickers reklamfinansierade nyhetsjänst "Market Update". - "Vi är mycket nöjda med att inleda samarbete med Stockpicker AB, som det senaste året blivit något av en symbol för den nya ekonomins aktierelaterade analystjänster. Stockpickers material för Market Update kommer att ingå i den analystjänst som Vision snart lanserar. Det finns med stor säkerhet ett flertal områden där de bägge bolagens offensiva tjänster och tänkande kan komplettera varandra och ge synergier" säger Pontus Forsström, Chefredaktör på Vision. Samarbetet med Vision-media.se är det senaste i en rad strategiska allianser Stockpicker ingått. Stockpicker fortsätter därmed att samarbeta/teckna avtal med de ledande aktörerna på internet och inom det finansiella området. Sedan tidigare har Stockpicker inlett samarbete med Postnets Torget, Börslistans Informations Tjänst, Everyday.com bland många andra. - "Det enorma intresset vi har sett från partners och intressenter för det reklamfinansierade aktiebrevet "Market Update" är ytterligare en bekräftelse på att tjänsten ligger rätt i tiden med sin utformning och sitt innehåll. Den uppskattning vi ser ifrån prenumeranterna sporrar givetvis också till att hela tiden erbjuda kunderna nya "features" inom ramarna för produkten". Vi hoppas därför kunna presentera ytterligare tjänster och nyheter till Market Update-kunderna redan under de närmaste veckorna" säger William Ziegler, VD på Stockpicker AB. Stockpicker Market Update http://www.stockpicker.se har nyligen blivit utsedd till den främsta sajten/tjänsten i kategorin jobb/finans i februariutgåvan av Internet-Guiden. Betyget blev 10 poäng av 10 möjliga. Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsten "Stockpicker Newsletter" (startade 1997) och nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" är två av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 12 medarbetare och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00600/bit0002.pdf