Förändring i Stora Ensos koncernledning

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2016-05-27 kl. 9.00 EET

Stora Ensos chef för divisionen Consumer Board, Jari Latvanen, lämnar sitt uppdrag på Stora Enso senast i november 2016 för att tillträda som VD och koncernchef för HKScan Abp med huvudkontor i Finland.

Jari Latvanen har varit anställd på Stora Enso sedan januari 2015 i sin nuvarande roll och har under den tiden ingått i Stora Ensos koncernledning. Rekryteringsprocessen för att hitta hans efterträdare är inledd.

- Jari har haft en viktig roll i att utveckla vårt erbjudande inom Consumer Board och har varit en uppskattad medlem i koncernledningen. Jag önskar Jari lycka till när han nu går vidare till nya utmaningar, säger Stora Ensos vd Karl-Henrik Sundström.

För ytterligare information, v g kontakta:
Ulrika Lilja, kommunikationschef, tel. +46 72 221 9228

Frågor från investerare:
Ulla Paajanen-Sainio, SVP, Investor Relations, tel. +358 2046 21242

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 35 länder och 2015 uppgick omsättningen till 10,0 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Ensos amerikanska depåbevis ADR (SEOAY) som onoterade värdepapper på International OTCQX-listan i USA. storaenso.com

För ytterligare information, v g kontakta:
Ulrika Lilja
kommunikationschef