Konvertering av Stora Enso-aktier

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2010-12-15 kl 09.00 EET

Under konverteringsperioden 1–30 november 2010 gjordes en konvertering och sammanlagt 300 A-aktier konverterades till R-aktier. Aktierna har införts i det finländska handelsregistret idag den 15 december 2010 och handeln med de nya R-aktierna inleds den 16 december 2010.

Fördelning av aktier efter konvertering:

A-aktier 177 149 784
R-aktier 612 388 715
Totalt 789 538 499

Varje A-aktie och varje tiotal R-aktier ger en röst. Det totala antalet röster efter konverteringen är 238 388 656.

För ytterligare information, v g kontakta:
Ulla Paajanen-Sainio, Head of Investor Relations, tel +358 2046 21242

Stora Enso är ett globalt pappers-, förpacknings- och träproduktföretag med tillverkning av tidnings- och bokpapper, journalpapper, finpapper, konsumentkartong, industriförpackningar och träprodukter. Företaget är världsledande inom hållbar skogsindustri och erbjuder sina kunder lösningar som är baserade på förnybara råmaterial. Våra produkter är ett klimatvänligt alternativ till många icke förnybara material och lämnar ett mindre kolavtryck.Stora Enso är inkluderat i Dow Jones Sustainability Index och FTSE4Good Index. Företaget har cirka 27 000 anställda runtom i världen och omsättningen 2009 uppgick till 8,9 miljarder euro.Stora Ensos aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsinki (STEAV, STERV) och Stockholm (STE A STE R). Dessutom handlas Stora Ensos amerikanska depåbevis ADR (SEOAY) som onoterade värdepapper på International OTCQX-listan i USA.