Stora Enso rankas högst i branschen av Sustainable Brand Index

STORA ENSO OYJ PRESSMEDDELANDE 2018-11-30 kl. 9.00 EET

Stora Enso har utsetts till ”Branschvinnare 2018” i Sustainable Brand Index™ B2B, som är Nordens största varumärkesundersökning om hållbarhet. I studien ingår över 100 B2B-företag från mer än tio branscher i Sverige.

Stora Enso anses vara det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch enligt beslutsfattare hos svenska företag. I Sustainable Brand Index™ B2B-studien analyseras hur svenska beslutsfattare ser på hållbarhet och hur Sveriges största B2B-varumärken uppfattas ur ett hållbarhetsperspektiv. Stora Enso hamnade på andraplats totalt bland alla B2B företag i undersökningen.

–Som ett hållbarhetsdrivet företag är detta erkännande något vi värderar mycket högt. I vår verksamhet hjälper vi våra kunder att möta konsumenternas krav på hållbara produkter. Genom att ersätta fossilbaserade material med våra förnybara lösningar driver vi övergången från en fossil värld mot en framtid med bioekonomi, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör.

– Vi är glada över att arbetet med implementeringen av vår hållbarhetsstrategi uppmärksammas, säger Stora Ensos hållbarhetschef Noel Morrin. För Stora Enso är det av högsta prioritet att säkerställa att våra förnybara lösningar också produceras på ett hållbart sätt, något som kräver kontinuerligt arbete på vägen mot en fossilfri framtid.

För ytterligare information, v g kontakta:
Carl Norell, presschef Stora Enso Sverige, tel. +46 72 2 410 349

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2017 uppgick omsättningen till 10 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com

För ytterligare information, v g kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige