Stora Ensos publicering av finansiellinformation och årsstämma under 2019

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2018-04-27 kl. 09.29 EEST

Publiceringsdatum 2019

Under 2019 kommer Stora Enso Oyj att publicera fyra delårsrapporter. Publicering kommer att ske enligt följande:

Fredagen den 1 februari 2019  Bokslutskommuniké 2018
Torsdagen den 25 april 2019  Delårsrapport januari–mars 2019
Fredagen den 19 juli 2019  Halvårsrapport januari–juni 2019
Tisdagen den 29 oktober 2019  Delårsrapport januari–september 2019

Delårsrapporterna kommer att publiceras cirka kl. 9.30 finsk tid. Stora Enso tillämpar en så kallad tyst period på 30 dagar innan de ekonomiska rapporterna offentliggörs.

Årsredovisning
Stora Enso Oyj:s årsredovisning 2018 med bokslutet och styrelsens förvaltningsberättelse kommer att publiceras på företagets webbplats under veckan som inleds med den 11 februari 2019.

Årsstämma
Stora Enso Oyj:s årsstämma kommer att hållas i Helsingfors torsdagen den 14 mars 2019 kl. 16.00 finsk tid.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell, SVP, Press Sverige, tel. +46 722 410 349

Frågor från investerare:
Ulla Paajanen-Sainio, chef för investerarrelationer, tel. +358 40 763 8767

Stora Enso bidrar till bioekonomin och är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Stora Enso har omkring 26 000 medarbetare i över 30 länder. Under 2017 hade vi en omsättning på 10 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com

Carl Norell
SVP, Press Sverige