Pressinbjudan: Invigning av Stora Ensos nya produktionslinje för biokompositer i Hylte bruk 4 juni

Måndagen den 4 juni inviger vi på Stora Enso vår nya produktionslinje för biokompositer i Hylte bruk strax utanför Halmstad. Vid pressträffen och invigningsceremonin medverkar Stora Ensos VD & koncernchef Karl-Henrik Sundström, Sveriges närings- och innovationsminister Mikael Damberg, Hallands Landshövding Lena Sommestad och Stora Ensos chef för biokomposit Patricia Oddshammar. Ett 100-tals gäster samt press bjuds in till invigningen.

Tidplan måndag 4 juni - start kl.10.30:
Kl.10.30 Samling i receptionen på huvudkontoret på Hylte bruk för säkerhetsgenomgång och gemensam promenad till presskonferensen (OBS! Kom gärna i god tid)
Kl.10.45-11.15 Pressträff vid den nya produktionslinjen för biokomposit (korta presentationer & visning av den nya produktionslinjen & frågestund)
kl.11.30-12.00 Officiell invigningsceremoni
kl.12.00-13.30 Buffélunch

Adress: Gamla Nissastigen 16, Hyltebruk (strax utanför Halmstad)

Anmälan och mer information:

• Meddela Sara Kvarfordh, sara.kvarfordh@storaenso.com , 070-234 45 90, om ni önskar delta vid invigningen.
  • Möjlighet till enskilda intervjuer kommer att finnas, dock i begränsad omfattning.
  • Vi kan hjälpa till med transport från Halmstads flygplats till Hylte bruk om så önskas.

Tidigare pressmeddelanden om Stora Ensos biokompositinvestering:

VARMT VÄLKOMNA!

Om oss

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2017 uppgick omsättningen till 10 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com