Sommartips från Stora Enso – lyssna på någon av våra poddar

Så här i sommar- och semestertider passar det perfekt att lyssna på poddar.

Stora Enso har tagit fram ett antal poddar, som bland annat handlar om bioekonomi, intelligenta förpackningar, trähus och mode från skogen. Dessa poddar är på engelska och finns på företagets hemsida. Man vill även passa på att tipsa om Sparpoddens avsnitt nr 179, där Sverigechef Per Lyrvall berättar om skogsindustrins och Stora Ensos verksamhet. Denna podd är på svenska.

”Det är många spännande saker på gång inom skogsindustrin, så jag hoppas att ni lyssnar på våra poddar i sommar”, säger Per Lyrvall, Sverigechef på Stora Enso, som förutom Sparpoddens avsnitt även medverkar i Stora Ensos podd om bioekonomi.

Länk till Sparpodden med Stora Ensos Sverigechef Per Lyrvall:

Länk till Stora Ensos poddar:

Foto:
Stora Enso

Bildtext:
Per Lyrvall, Sverigechef, Stora Enso tipsar om företagets poddar.

För mer information:
Sara Kvarfordh, Kommunikationschef, Mediarelationer och Public Affairs Sverige, 070-234 45 90, sara.kvarfordh@storaenso.com

F
akta om Stora Enso:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 25 000 medarbetare i över 35 länder och vår omsättning 2016 uppgick till 9,8 miljarder EUR. Stora Enso är börsnoterat i Helsingfors och Stockholm. www.storaenso.com

Om oss

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2017 uppgick omsättningen till 10 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com